Ett sätt att uttrycka sig.

Alla människor har ett behov av att uttrycka sig. Det får oss att gråta och känna att livet är pest, det får oss att känna avund och svartsjuka. Men det bästa av allt, det får oss att le och känna att livet är det bästa som finns.

Vissa gillar att uttrycka sig genom bara en blick, vissa skriver en bok, andra skjuter en fotboll i kryssen inför 10 000 lyriska fans.

Jag gillar själv att vara en av de där tiotusen skrikande fansen, jag gillar att uttrycka mig genom en enkel blick och jag vill en gång i livet ha skrivit en bok.

Det här är en annat sätt för mig att uttrycka mig - att skriva i en blogg. Med tanke på att jag redan nämnt att jag, innan jag dör, vill ha skrivit en bok så förstår ni kanske också att jag gillar att uttrycka mig i form av ord. Det får mig att må bra. Därav bloggen.

Jag kan tyvärr inte säga vad bloggen kommer att handla om. För utöver att jag kommer att skriva om det jag känner just här och nu så har jag faktiskt ingen aning själv.

Jag kommer kanske i era ögon ibland vara för prententiös, jag kommer ibland vara en gnällig jävel för att DIF suger just nu, jag kommer ibland skriva om musik som är helt ointressant för er. Allt tilltalar inte alla och kanske kommer bloggen ha 0 läsare. Men jag skriver här i eget syfte och självklart kommer många läsare som en jättestor bonus. Jag tror att dom flesta gillar uppskattning och bekräftelse för det man gör. Det gör åtminstone jag.

Min dag idag:
Jag åker hem från en heldag i skolan och lite strosande på stan. Jag har sovit 4 timmar inatt och trött är bara förnamnet av vad jag känner. Sätter på en, för mig, ny låt i lurarna på vägen hem på Lidingöbanan. Det är halvmörkt och jag ser ut över vattnet(jag älskar att åka tåg i halvmörker). Helt plötsligt får jag en helt underbar känsla i kroppen, jag känner ren lycka. Jag känner hur jag verkligen kan ta på känslan och låta den flöda i min kropp och jag skiter fullständigt i varför.

Det är lycka för mig!


Ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: gvano

Lycka för mig är att se att du följer mina fotspår min lärjunge och börjat blogga igen ;)



2009-10-07 @ 06:12:52
URL: http://gvanosoprano.blogg.se/
Postat av: Limpan

Jag ser fram emot att få följa dina ord. Dock är jag ledsen att du valt blogg.se, jag rekommenderar dig att byta till blogspot eller wordpress för att lättare kunna ta del av det som händer bland kommentarerna. Ja, jag är en kommentarsknarkare, men utan kommentarer skulle inte jag blogga. Byt nu innan bloggen blir större och därmed svårare att flytta över.



2009-10-12 @ 13:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0