Lady Writer

Var på en underbar föreläsning i fredags med Brian Tracy i Globen. Han är en författare och föreläsare inom personlig utveckling och försäljning. Han pratade mycket om att vi är vad vi själva uppfattar oss att vara. Tex om jag uppskattar mig själv, jag tycker att jag är en positiv och glad människa så kommer jag att vara trevlig glad mot andra. Det gör i sin tur att jag blir omtyckt av andra. En god cykel helt enkelt.

Han pratade om att vi faktiskt själva kan förändra vad vi känner om oss själva.

Jag känner att många i livet går omkring och tror att slumpen avgör allt. "Oj nu blev jag besviken. Men vad ska jag göra? Det är bara så det är." eller "Jag är eländig, gud vilken otur jag har". Det här är självklart generaliseringar. Men det är faktiskt du som bestämmer hur du ska känna, vad du ska tycka om dig själv och ja - till och med hur mycket andra ska gilla dig.

Är det lätt att ändra negativa och destruktiva mönster i ditt tankesätt? Självklart inte. Det krävs träning. Det kräver att du gör det till en vana att tänka positivt. Det handlar om att ta små steg hela tiden och det handlar om att försöka få den inre dialogen(som är så viktig) att vara positiv.

 

Vilket nyhet va? Tror inte det va? Men för mig handlar det om att påminna sig om det hela tiden.

 

Nu blir det iväg och käka middag med en god vän.


Avslutningsvis:

"Never say anything about yourself you do not want to come true."

- Brian Tracy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0