On Every Street

Musik. Vad är det egentligen?

För mig ett sätt för människor att uttrycka sig med hjälp av ett flöde av olika ljud och toner, oftast i kombination av röster.

Musik är för mig en viktig ingrediens i livet. En sorts terapi som framkallar alla möjliga känslor. Nostalgi är en av dom känslorna jag uppskattar mest med musik. Att man genom en låt kan gå tillbaka år tillbaka i tiden och känna igen känslan av hur underbart man mådde under en viss period av livet.

Jag tror att jag spenderar ungefär 3 timmar av varje dag med musik genom öronen.

Själva sökandet efter ny musik lockar mig också. Man kan söka sig igenom i timmar utan att hitta något som tilltalar en - man blir frustrerad. Men så, när man minst anar det så hittar man den där låten. Det krävs inte mer än några sekunder så förstår man att man har hittat helt rätt. Känslan av att lagt ner tid och energi i onödan byts ut mot en härlig känsla när ljudvågorna av den perfekta låten hittar in i ens öron.

Livet är bra just nu. Jag känner att jag börjat hitta mer och mer rätt var jag än kommer. Jag börjar få en idé om hur mitt yrkesliv ska se ut, vilket är en oerhört härlig känsla. Man känner hur motivationen bär fram en.

En annan viktig faktor är att mitt sociala liv känns bra. Jag har folk runtomkring mig som jag både ger och får kärlek av. Det är för mig en av dom viktigaste sakerna i livet - att ge och ta. Ha relationerna där båda parter har något att ge varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0